bonen 1170x200

paddenstoelen in mand

"Je eet niet tijdelijk 'anders', maar blijvend. Daardoor is het veel effectiever dan welk wonderdieet dan ook."

Je past geleidelijk je voedings- en beweegpatroon aan en daarin is best ruimte om ook te genieten van de lekkere dingen in het leven. 

Fase 1. Inzicht en aanpassen 
We bekijken niet alleen je eetgedrag en eetgewoontes, maar we bespreken ook je slaappatroon en je bewegingspatroon. We bepalen wat voor jou een realistische en gezonde leefstijl is en je zet elke week een paar stappen in deze richting. Je begint met wat voor jou het makkelijkst is. Voor de een is dat om frisdrank te vervangen door thee, voor de ander is dat om chips te laten staan. Geen tijd om veel te sporten? Geen nood. We vinden iets dat bij jou past waardoor je toch meer beweegt. 

Fase 2. Optimaliseren en inventariseren valkuilen
Je weet wat goed voor je is, je weet wat je zou moeten doen en laten, maar het voelt allemaal nog erg onwennig. Peulvruchten, vette vis, olijfolie. Hoe doe je dat? Hoe combineer je dat met je werk en gezin? Je brengt je nieuwe leefstijl in de praktijk. Daarnaast besteden we aandacht aan je omgeving. Waar en wanneer ontstaan moeilijke momenten?

Fase 3. Omgaan met valkuilen
In deze laatste fase leer je om te gaan met de verleidingen die je tegenkomt. Die verleidingen zijn overal; niet alleen op feestjes, maar ook in het dagelijks leven. Iedereen heeft moeilijke momenten. Voor de een is dat een collega die trakteert, voor de ander is dat de chocola bij het tankstation.